Τι θα δούμε, τι θα διαβάσουμε, πώς θα ψυχαγωγηθούμε την εβδομάδα 7-13 Νοεμβρίου.
* “Υπάρχει μία αμαρτία την οποία φοβάμαι περισσότερο από όλες: η βεβαιότητα”, λέει ο καρδινάλιος Λόρενς δια στόματος Ρέιφ Φάινς, στην εντυπωσιακή, επιβλητική ταινία “Κονκλάβιο”, που σκηνοθετεί ο Έντουαρτ Μπέργκερ (“Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο”). Η ταινία μας ξεναγεί στα παρασκήνια ενός από τα παλαιότερα συμβούλια του κόσμου: τη συνεδρίαση για την εκλογή του νέου Πάπα, διαδικασία αναπόφευκτη μετά τον απροσδόκητο χαμό του προηγούμενου. Ο καρδινάλιος αναλαμβάνει να επιβλέψει τη διαδικασία. Όμως, ενώ οι ισχυρότεροι ηγέτες της Καθολικής Εκκλησίας από όλο τον κόσμο συγκεντρώνονται υπό καθεστώς άκρας μυστικότητας και με τις πόρτες ερμητικά κλειστές, ο Λόρενς θα βρεθεί στο επίκεντρο μιας συνωμοσίας και θα ανακαλύψει ένα μυστικό που μπορεί να κλονίσει τα θεμέλια της Εκκλησίας. Ο Ρέιφ Φάινς (ο οποίος πρόσφατα τιμήθηκε, μαζί με τη Ζιλιέτ Μπινός, με τον Χρυσό Αλέξανδρο του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης), συζητιέται έντονα (και δικαίως) για τις φετινές οσκαρικές υποψηφιότητες για τον ρόλο του στο “Κονκλάβιο”, όπου τον πλαισιώνουν οι Στάνλεϊ Τούτσι, Τζον Λίθγκοου και Ιζαμπέλα Ροσελίνι. Το σενάριο του Πίτερ Στρον είναι βασισμένο στο βιβλίο του Ρόμπερτ Χάρις.
* Το αριστούργημα του Άρθουρ Μίλλερ «Ήταν όλοι τους παιδιά μου», σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη, παρουσιάζεται στο θέατρο “Αλκυονίς” (Ιουλιανού 42, Αθήνα) με πρωταγωνιστές τους Γιώργο Γάλλο, Άννα Μάσχα, Κωνσταντίνο Μπιμπή και Λίλα Μπακλέση. Μαζί τους η Άννα Λουιζίδη (“Ψυχοκόρες”) και ο Δημήτρης Σέρφας. Όπως τα περισσότερα έργα του Μίλλερ, έτσι και το «Ήταν όλοι τους παιδιά μου» βασίζεται σε αληθινή ιστορία: ο εργοστασιάρχης Τζο Κέλλερ πουλάει ελαττωματικά εξαρτήματα πολεμικών αεροσκαφών στην αμερικανική αεροπορία. Όταν κάποια αεροπλάνα πέφτουν, σκοτώνονται 21 άτομα. Ο Κέλλερ αθωώνεται. Ο ένας του γιος επιστρέφει σώος από τον πόλεμο, όμως ο άλλος είναι αγνοούμενος. Η απληστία και το κέρδος εις βάρος της ανθρώπινης ζωής είναι οι βασικοί άξονες του έργου. Τα σκηνικά είναι της Μαίρης Τσαγκάρη και τα κοστούμια της Ντένη Βαχλιώτη. Προπώληση: more.com
* Το “Democracy is coming”του Χρήστου Σαρρή, διάρκειας περίπου 20 λεπτών, διατίθεται χωρίς αντίτιμο ή χρονικό περιορισμό στο Onassis Channel στο YouTube. Το ντοκιμαντέρ επιχειρεί να συνδέσει την παγκόσμια επικαιρότητα και τον πολιτικό στοχασμό με το θέατρο. Βασισμένη στο βιβλίο του Σάιμον Κρίτσλεϊ «Η τραγωδία, οι αρχαίοι Έλληνες κι εμείς», η ταινία μας υπενθυμίζει πως η έννοια της δημοκρατίας παραμένει μια έννοια σε διαρκή αναδιαμόρφωση.
* Με μια συναυλία αφιερωμένη σε αριστουργήματα του 20ού αιώνα ξεκινά τη νέα καλλιτεχνική περίοδο η Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων, την Τρίτη 12 Νοεμβρίου στο Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» (Ακαδημίας 59, Αθήνα). Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σημαντικά έργα από την παγκόσμια μουσική κληρονομιά, που ξεχωρίζουν τόσο για την ιστορία τους όσο και για τη σπάνια εκτέλεσή τους στις αίθουσες συναυλιών. Με επικεφαλής τον αρχιμουσικό Βλαδίμηρο Συμεωνίδη και σολίστ τον Θοδωρή Τζοβανάκη, το πρόγραμμα περιλαμβάνει: το “Adagio” του Σάμιουελ Μπάρμπερ, ένα εμβληματικό έργο ταυτισμένο με την έννοια του πένθους. Το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 2 του Ντμίτρι Σοστακόβιτς, το οποίο χαρακτηρίζεται από αίσθηση νεανικής φρεσκάδας και αισιοδοξίας. Και τη Συμφωνία αρ. 2 του Κουρτ Βάιλ, ένα ξεχασμένο αριστούργημα που σπάνια παρουσιάζεται στο κοινό. Προπώληση: ticketplus.gr
* Χαμένη και μόνη, η μικρή σκυλίτσα Αμάγια περιπλανιέται ανάμεσα στα σιωπηλά βουνά, μέχρι που μια δραματική συνάντηση με έναν λύκο αλλάζει τα πάντα. Μαζί, το απίθανο ζευγάρι ξεκινά ένα αξέχαστο ταξίδι ακολουθώντας το φεγγάρι. Καθώς προχωρούν μέρα και νύχτα στο χειμωνιάτικο δάσος, παίρνουν βαθιά μαθήματα για την αγάπη, τη θυσία και τη σημασία τού να αποδέχονται την αλλαγή. Το “Ακολουθώντας το φεγγάρι” (εκδόσεις Διόπτρα) υπογράφει ο Τζέιμς Νόρμπερι, δημιουργός, επίσης, του πανέμορφου βιβλίου “Το μεγάλο Πάντα και ο μικρός Δράκος”.