Quantcast

Kia EV3: Ασυμβίβαστη έμπνευση

Επιτρέψτε μου να περιγράψω τι ένιωσα όταν στάθηκα μπροστά από το ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό Kia EV3 στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στη Λισσαβώνα της Πορτογαλίας.

Ενιωσα δέος για την εμπνευσμένη δημιουργικότητα των σχεδιαστών, ενώ για μία ακόμη φορά προσπάθησα να διαγράψω από τη μνήμη μου καθετί που με συνδέει με τα ρυπογόνα και θορυβώδη θερμικά μοντέλα.

Σας διαβεβαιώνω ότι η Kia είναι σε άλλο επίπεδο εδώ και πολλά χρόνια και όσο αναπτύσσει την ηλεκτροκίνηση τόσο μεγαλώνει η απόσταση από τους «κολλημένους» Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων που έχουν χάσει τα αυγά και τα πασχάλια.

Από όπου και αν παρατήρησα και αξιολόγησα το νέο αστέρι της Kia κατέληξα στο ίδιο συμπέρασμα. Πιστεύω ότι ξεπέρασαν τον εαυτό τους οι επίμονοι Κορεάτες και οι Γερμανοί σύμμαχοί τους. Μάλιστα, στη δοκιμή στην πιο όμορφη περιοχή της Λισσαβώνας, στο Κασκαΐς, παρατήρησα και την έκφραση στα πρόσωπα του διευθυντή Marketing της Kia Ελλάς, Αντώνη Παπαποστόλου, και του διευθυντή Δημοσίων Σχέσεων της Kia Ελλάς, Θανάση Αγγελή. Χαμογελούσαν και τα μουστάκια τους γιατί συμμετέχουν στην πιο δυναμική περίοδο της μάρκας που εκπροσωπούν επάξια.

Συνόδευσαν τη δημοσιογραφική αποστολή και με ενημέρωσαν για τις εξελίξεις στη μάρκα, απαντώντας ακόμη και στις πιο δύσκολες ερωτήσεις. Ηρθαν διαβασμένοι… Εξαιρετικά στελέχη, που υλοποιούν το όραμα του ομίλου Βασιλάκη για την μελλοντική αυτοκίνηση.

Ειλικρινά με το χέρι στη καρδιά θα αγόραζα το αμιγώς ηλεκτρικό Kia EV3 αν υπήρχαν περισσότεροι ισχυροί δημόσιοι σταθμοί φόρτισης στο εθνικό και στο επαρχιακό δίκτυο. Δεν είναι μόνο η μεγάλη αυτονομία που με προκαλεί για την αστική χρήση, κυρίως είναι η καινοτομική σχεδίαση που ξεπερνά ακόμη και το Kia EV9, το μοντέλο που έφερε αυτή τη ρηξικέλευθη σχεδιαστική προσέγγιση στη μάρκα και βέβαια η οδηγική εμπειρία, καθώς και η πρακτικότητα. Το EV3 έχει μήκος 4.300 χιλιοστά, πλάτος 1.850 χιλιοστά, ύψος 1.560 χιλιοστά και μεταξόνιο 2.680 χιλιοστά.

Δοκίμασα και κατέγραψα στη μνήμη μου αυτά που μου προσέφερε η πιο ακριβή έκδοση GT-LINE των 204 ίππων με τη μεγάλη μπαταρία 81,4 kWh.

Μόλις κάθισα στη θέση του οδηγού απόλαυσα τη θετική ενέργεια από την ευρεία οθόνη των σχεδόν 30 ιντσών. Αποτελείται από έναν πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη για το σύστημα κλιματισμού 5,0 ιντσών και μια άλλη οθόνη AVN 12,3 ιντσών, η οποία ενσωματώνει με λειτουργία αφής τις λειτουργίες ελέγχου του κλιματισμού και παρέχει σαφή γραφικά, καθώς και διαισθητικές πληροφορίες στον οδηγό. Η οθόνη επεκτείνεται επίσης προς το κέντρο του ταμπλό, παρέχοντας στον συνοδηγό πρόσβαση στις λειτουργίες ψυχαγωγίας και πλοήγησης.

Πολλές από τις λειτουργίες, όπως το cruise control, η ψυχαγωγία και η πλοήγηση, ελέγχονται με ένα άγγιγμα των κουμπιών του τιμονιού. Ολα όσα βλέπουν ο οδηγός και οι επιβάτες είναι καινούργια, μοντέρνα σχεδιασμένα και εργονομικά. Ενας άλλος κόσμος, που είμαι σίγουρος ότι θα αποτελέσει το περιβάλλον των μελλοντικών αυτοκινήτων με ηλεκτρική καρδιά.

Εξυπνη ιδέα και το συρόμενο τραπεζάκι, το οποίο, σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά άνετα καθίσματα που ενσωματώνουν και φορτιστές USB Type-C και μια αναδιπλούμενη λειτουργία χαλάρωσης, επιτρέπει στους επιβάτες να χαλαρώνουν όταν το EV3 είναι σταθμευμένο, όπως σε έναν σταθμό φόρτισης.

Ενσωματώνει βιώσιμα στοιχεία, στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών υπάρχει ανακυκλωμένο ύφασμα για να δημιουργήσει μια οικεία ατμόσφαιρα. Το τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο (PET) εμφανίζεται σε πολλά σημεία του εσωτερικού. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που διαθέτει την τεχνολογία AI Assistant της Kia. Αυτός ο ψηφιακός βοηθός, που προσεγγίζει το ανθρώπινο στοιχείο, υποστηρίζει ανά πάσα στιγμή τους χρήστες καθώς εξερευνούν τον κόσμο.

Στον δρόμο, το πιο καινούργιο μοντέλο της κορεατικής φίρμας που ακολουθεί τις κατευθύνσεις των Γερμανών μηχανικών είναι εξαιρετικό. Κινείται σαν σαΐτα, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους. Στην καμπίνα επικρατεί ησυχία, συνομιλείς με τους επιβάτες σαν να βρίσκεσαι στο σαλόνι του σπιτιού. Στριβεί με απίστευτη ευκολία και δίνει έντονη την αίσθηση της ασφάλειας. Του δίνω δέκα με τόνο!

Εφθασα μέχρι το Κάμπο ντα Ρόκα, ένα ακρωτήριο που αποτελεί το δυτικότερο σημείο της ηπειρωτικής Ευρώπης. Περιλαμβάνει έναν φάρο που ξεκίνησε να λειτουργεί το 1772. Μοναδική θεά προς τον ωκεανό. Τεράστιοι ογκόλιθοι γρανίτη και διάσπαρτοι ασβεστόλιθοι δέχονται τη μανία της θάλασσας. Ωραία εμπειρία!

Το αυτοκίνητο βασίζεται στην πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP), διαθέτει ένα υπερσύγχρονο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης με κίνηση στους εμπρός τροχούς και μπαταρίες 4ης γενιάς της Kia. Η έκδοση EV3 Standard εξοπλίζεται με μπαταρία 58,3 kWh (αυτονομία 436 χλμ.), ενώ η έκδοση EV3 Long Range, που φέρει μεγαλύτερη μπαταρία 81,4 kWh, παρέχει αυξημένη αυτονομία 605 χλμ.

Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 ίππων (150 kW), ροπής 283 Nm. Επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,4’’. Μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.

Η τιμή της βασικής έκδοσης του Kia EV3 με μπαταρία 58,3 kWh είναι 41.990 ευρώ, με την έκπτωση 3.000 ευρώ και την κρατική επιδότηση 9.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά Γ’ Κύκλος» η τιμή μειώνεται στα 29.990 ευρώ. Το προτείνω ανεπιφύλακτα αν υπάρχει η δυνατότητα εύκολης φόρτισης. Ξεκίνησαν οι πωλήσεις, τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν στις αρχές Ιανουαρίου 2025.