Quantcast

Στ. Καφούνης: Ο τουρισμός «σωσίβιο» για το εμπόριο

Είναι γνωστό ότι οι επιχειρηματίες έχουμε μάθει να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο. 

Να ξεπερνάμε τα εμπόδια, να καινοτομούμε και να αναζητούμε διαρκώς τρόπους για να αναπτύσσουμε τις επιχειρήσεις μας. Είναι γνωστό, επίσης, ότι τα τελευταία χρόνια δοκιμάστηκαν με σκληρό τρόπο οι αντοχές πολλών επιχειρήσεων, κάποιες από τις οποίες, μάλιστα, δεν τα κατάφεραν με αποτέλεσμα όχι μόνο να οδηγηθούν σε πτώχευση, αλλά οι επιχειρηματίες να κουβαλούν και χρέη δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Τα τελευταία 4-5 χρόνια η κατάσταση τόσο στην ελληνική οικονομία όσο και στην αγορά βελτιώνεται διαρκώς. Ωστόσο οι απώλειες της δεκαετούς περιόδου της οικονομικής κρίσης ήταν μεγάλες και το εμπόριο θα πρέπει να βιώσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα υψηλής αγοραστικής κίνησης για να μπορέσουν, σε έναν μεγάλο βαθμό, να επουλωθούν οι ζημιές του παρελθόντος. Η αγοραστική δύναμη δημιουργεί ελπίδες και προσδοκίες και χρειάζεται μια δυναμική και με διάρκεια άνοδο ώστε να καλύψουμε τη χαμένη περασμένη δεκαετία.

Με την ακρίβεια σε βασικά αγαθά, όπως είναι τα τρόφιμα, να συνεχίζει να απορροφά ένα σημαντικό μέρος των οικογενειακών προϋπολογισμών, οι αγορές ένδυσης, υπόδησης και άλλων προϊόντων που δεν είναι πρώτης ανάγκης, περιορίζονται στις απολύτως αναγκαίες. Είναι σημαντικό για εμάς -και ως χώρα αλλά και ως έμποροι- να αξιοποιήσουμε την αθρόα εισαγωγή τουριστών και να χτίσουμε πάνω στη σωστή εξυπηρέτηση και στην προσφορά ανταγωνιστικών τιμών και προσεγμένων προϊόντων.

Ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει «σωσίβιο» για αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις το επόμενο διάστημα και κυρίως γι’ αυτές που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές. Εκτιμάμε ότι τους επόμενους μήνες αρκετά εμπορικά καταστήματα θα σημειώσουν καλύτερες πωλήσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο εξαιτίας των καλών επιδόσεων του τουρισμού. Το ζητούμενο είναι, όμως, να έρθουν στη χώρα μας και τουρίστες με υψηλό διαθέσιμο εισόδημα, κάτι που προφανώς θα το γνωρίζουμε μετά το τέλος της καλοκαιρινής περιόδου. Ωστόσο, ήδη περισσότεροι τουρίστες, σε σχέση με πέρυσι, επισκέπτονται τόσο τα νησιά και άλλους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όσο και την Αθήνα, πολλοί από τους οποίους προχωρούν σε αγορές κυρίως προϊόντων ένδυσης. Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών εδώ και αρκετά χρόνια μέσα από στοχευμένες ενέργειες «ποντάρει» στον τουρισμό. Πρέπει η Αθήνα επιτέλους, όπως και πολλές άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, να προσελκύει τουρίστες οι οποίοι εκτός των άλλων, θα επισκέπτονται τα εμπορικά καταστήματα της πόλης και θα ψωνίζουν ποιοτικά προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές.

Ο εμπορικός κόσμος της χώρας έχει δείξει πολλές φορές και σε πολλές περιπτώσεις ότι αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας και είναι έτοιμος να υποδεχθεί τους ξένους καταναλωτές και να τους εξυπηρετεί όπως τους αρμόζει.

Προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει με σοβαρότητα, μακροχρόνιο σχεδιασμό και στρατηγική να δημιουργηθούν δράσεις, έτσι ώστε να γνωρίζουν οι τουρίστες ότι η Αθήνα διαθέτει μια εξαιρετική αγορά με ποιοτικά προϊόντα για κάθε γούστο και βαλάντιο.