Quantcast

Grand Prix Λας Βέγκας: Ο Τζορτζ Ράσελ πήρε τη νίκη, ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2024

To Grand Prix Λας Βέγκας, ο 22ος φετινός αγώνα της Formula 1, μέσα στη λάμψη και τη χλιδή του, ήταν το ιδανικό σκηνικό για να στεφθεί ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2024.

 Αυτός ήταν φυσικά ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull Racing, ο οποίος τερμάτισε στη 5η θέση στον αγώνα, τον οποίο κέρδισε ο Τζορτζ Ράσελ της κυρίαρχης Mercedes που έκανε το 1-2 με τον Λούις Χάμιλτον στη 2η θέση, και εξασφάλισε τον 4ο τίτλο του στη σειρά. Ο Φερστάπεν μπαίνει στον Πάνθεον των πρωταθλητών που έχουν στη βιτρίνα τους τέσσερα τρόπαια, μαζί με τους Αλέν Προστ και Σεμπαστιαν Φέτελ. Ο Κάρλος Σάινθ της Scuderia Ferrari τερμάτισε στην 3η θέση και o Σαρλ Λεκλέρ ήταν 4ος, ενώ ο Λάντο Νόρις με τη McLaren ήταν 5ος.

Κάτω από τα λαμπρά φώτα της «πρωτεύουσας του τζόγου», 19 μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid και ένα, η Williams του Φράνκο Κολαπίντο, στο τέλος του pitlane. Η πλειονότητα των οδηγών επέλεξε τα μεσαία (κίτρινα) ελαστικά της Pirelli ενώ κάποιοι από τις πιο πίσω θέσεις έβαλαν τα σκληρά (λευκά), με κυριότερο εκπρόσωπο τον Σέρχιο Πέρεζ. Χτυπητή εξαίρεση ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, που ξεκίνησε τον αγώνα με τη μαλακή γόμα.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Ράσελ έκανε πολύ καλή εκκίνηση και η πρωτιά του δεν απειλήθηκε, πίσω του όμως οι Σάινθ και Γκασλί δεν ξεκίνησαν το ίδιο καλά και είδαν τον Λεκλέρ να τους περνάει και να παίρνει τη 2η θέση, αφήνοντας τον Ισπανό στην 3η και τον Γάλλο στην 4η. Ο Φερστάπεν δεν είχε πρόβλημα να διατηρηθεί στην 5η θέση, μπροστά από τον Νόρις και αμέσως άρχισε να πιέζει τον Γκασλί.

Από τον 10 γύρο τα μονοθέσια άρχισαν να μπαίνουν στα pit για να αλλάξουν τα μεσαία ελαστικά με τα σκληρά. Πρώτοι μπήκαν οι Λεκλέρ και Νόρις και ακολούθησαν οι Σάινθ και Πιάστρι, ο οποίος είχε ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί είχε πάρει λάθος θέση στην εκκίνηση του αγώνα.

Όλα αυτά ευνόησαν ιδιαίτερα τον Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος είχε φτιάξει μια διαφορά ασφαλείας, αλλά και τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος επέστρεψε στην πίστα μετά το pit stop μπροστά από τις δύο Ferrari, που είχαν πίσω τους τον Λάντο Νόρις. Ωφελημένος ήταν και ο Χάμιλτον, που βρέθηκε πίσω από τον Νόρις. Ο Γκασλί ήταν ο πρώτος που εγκατέλειψε τον αγώνα, με τον κινητήρα της Renault στο μονοθέσιό του να παραδίδει πνεύμα.

Έτσι, ο Ράσελ βρέθηκε άνετα στην πρωτοπορία του αγώνα, μπροστά από τον Πέρεζ, που είχε ξεκινήσει με τα σκληρά ελαστικά και δεν είχε κάνει pit stop, και τους Φερστάπεν, Σάινθ, Λεκλέρ, Νόρις και Χάμιλτον να ακολουθούν. Ο Φερστάπεν γρήγορα πέρασε τον Πέρεζ και ανέβηκε στη 2η θέση, ενώ ο Χάμιλτον επιτέθηκε στον Νόρις και ανέβηκε 6ος. Ο 7κις πρωταθλητής ήταν πολύ γρήγορος και μετά τον Νόρις έβαλε στο στόχαστρο τις δύο Ferrari.

Η φθορά των ελαστικών ήταν διαφορετική για κάθε οδηγό και αυτό καθόρισε σε μεγάλο βαθμό τις στρατηγικές τους. Ο Χάμιλτον δεν κατάφερνε να περάσει τις Ferrari στην πίστα και προσπάθησε να το κάνει στο δεύτερο pit stop με το λεγόμενο undercut, δηλαδή νωρίτερα από τους αντιπάλους του. Πριν από αυτό, οι δύο Ferrari είχαν αλλάξει θέσεις, με τον Λεκλέρ να περνάει μπροστά από τον Σάινθ.

Ο Χάμιλτον βρέθηκε με άνεση μπροστά από τον Σάινθ, όταν ο Ισπανός μπήκε στα pit, και επιτέθηκε στον Φερστάπεν, τον οποίο πέρασε και ανέβηκε στη δεύτερη θέση του αγώνα, αφού ο Λεκλέρ έπεσε στην 5η θέση, πίσω και από τον Σάινθ, μετά το δικό του pit stop.

Μπροστά από όλα αυτά, ο Τζορτζ Ράσελ έκανε έναν φαινομενικά άνετο αγώνα, αφού μπήκε και βγήκε από τα pit στην πρώτη θέση και βρέθηκε να προηγείται στον αγώνα με διαφορά 11 δευτερολέπτων από τον Χάμιλτον, με τη Mercedes να δείχνει απόλυτη κυρίαρχος. Πίσω από το δίδυμο της Ferrari ακολουθούσε το δίδυμο της McLaren με τον Νόρις και τον Πιάστρι και τη 10άδα έκλειναν οι Τσουνόντα, Χούλκενμπεργκ και Αλόνσο.

Η ταχύτητα των Ferrari στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ήταν σαφώς ανώτερη από της Red Bull και ο Κάρλος Σάινθ κατάφερε να περάσει τον Φερστάπεν και να ανέβει στην 3η θέση. Το ίδιο θα ήθελε να κάνει και ο Λεκλέρ, αλλά όσο ο Φερστάπεν έμενε κοντά στον Σάινθ και είχε τη βοήθεια του DRS δεν κατάφερνε να περάσει. Όταν όμως ο Σάινθ ξέφυγε από τον Ολλανδό, ο Λεκλέρ έκανε την προσπέρασε και ανέβηκε στην 4η θέση.

Όλα τα βλέμματα συγκέντρωσε ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος με την 5η θέση εξασφάλισε για 4η φορά στην καριέρα του τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Ακολούθησαν οι Νόρις, Πιάστρι, Χούλκενμπεργκ, Τσουνόντα και Πέρεζ. Ο Νόρις μπήκε στα pit στον προτελευταίο γύρο για να βάλει μαλακά ελαστικά και να πάρει τον έναν επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου.

Η σεζόν της Formula 1 συνεχίζεται χωρίς διακοπή, με το GP Κατάρ, που περιλαμβάνει και Σπριντ, να ακολουθεί το προσεχές 3ήμερο, 29 Νοεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου.

ΠΗΓΗ: filathlos.gr